تبلیغات متنی

همه چیز درباره عمل لیپوساکشن

مجموعه : پزشکی و سلامت
همه چیز درباره عمل لیپوساکشن

همه چیز درباره عمل لیپوساکشن

 

لیپوساکشن یکی از معروف ترین عمل جراحی های زیبایی مربوط به کاهش چربی نقاط خاص بدن است. در حالیکه این یک عمل جراحی تأیید شده‌ست و به طور گسترده نیز تجربه شده، مزایا و معایب خاص خود را نیز دارد. بنابراین هر شخصی که تصمیم دارد این عمل را انجام دهد باید پیش از آن با جوانب مثبت و منفی‌اش آشنا شود.

 

مزایای لیپوساکشن

۱. سریع و مؤثر

در مقایسه با انواع دیگر کاهش وزن، لیپوساکشن سریع‌ترین و نمایشی‌ترین نتیجه را دارد. این عمل جراحی به نسبت ورزش و رژیم غذایی نتایج قابل مشاهده‌ی سریع‌تر و ضمانت شده دارد.

 

۲. حذف چربی از نقاط دشوار

لیپوساکشن بهترین گزینه برای کاهش وزن از نقاطی است که توسط روش‌های دیگر با پیچدگی بیشتری آب می‌شوند. نقاطی همانند سینه و بخش‌های زیرین چانه.

 

۳. دوره‌ی استراحت کوتاه

اگرچه لیپوساکشن یک عمل جراحی است، اما عملی نیست که نیاز به دوره‌ی نقاهت طولانی مدت داشته باشد. در یک دوره‌ی زمانی کوتاه، افرادی که تحت این عمل جراحی بوده‌اند می‌توانند حرکت کرده و فعالیت‌های روزمره‌‌شان را انجام دهند.

 

۴. سلامت کلی

پس از انجام این عمل جراحی، سلامت کلی بدن به طور قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد و در سطح کلسترول و فشار خون تغییرات مثبتی رخ خواهد داد.

 

۵. انگیزه

از آنجایی که نتیجه‌ی این عمل جراحی سریع بوقوع می‌پیوندد، اغلب افراد برای حفظ وزن جدیدشان، و اجرای یک برنامه‌ی غذایی و ورزشی مستمر بیشتر انگیزه پیدا خواهند کرد.

 

۶. بیماری‌های چاقی

بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند درد مفاصل، دیابت و وقفه‌ی تنفسی هنگام خواب معمولاً پس از از بین رفتن چربی در این عمل جراحی بهبود چشمگیری خواهند داشت.

 همه چیز درباره عمل لیپوساکشن

 

عمل لیپوساکشن|فواید و مضرات

عوارض و معایب لیپوساکشن

۱. زخم

این نوع عمل جراحی ممکن است از خود زخم‌هایی بر جای بگذارد. اگر چه شما می‌توانید پس از چند هفته به فعالیت‌های عادی خود بازگردید، اما اثرات برخی از زخم‌های این عمل جراحی تا ماه‌ها باقی خواهد ماند.

 

۲. افتادگی پوست

از آنجایی که از یک نقطه‌ی خاص، مقدار زیادی چربی کاسته می‌شود، افتادگی پوست بسیار رایج است. پس بهرحال ناچار خواهید بود به باشگاه رفته و عضلاتتان را رشد دهید تا بدنتان قیافه بگیرد یا اینکه پوست‌های اضافه را عمل زیبایی کنید.

 

۳. خطر ابتلا به عفونت

خطر ابتلا به عفونت در این عمل جراحی خیلی زیاد است. همچنین در بعضی موارد به عامل کم خونی نیز شناخته شده است. بعلاوه مشکلات مربوط به بیهوشی نیز برای این عمل گزارش شده است، بنابراین تعیین نوع بیهوشی در حین عمل نیز اهمیت دارد. و در بسیاری از موارد، آسیب ارگان‌های داخلی بدن پس از عمل مشاهده گردیده است.

 

۴. خطرات سلامتی دیگر

فتق شکم بعنوان یک مشکل مشترک گزارش شده است. بنابراین خطر توسعه‌ی سنگ کیسه صفرا هم افزایش پیدا می‌کند. باید پیش از اینکه لیپوساکشن کنید، جوانب مثبت و منفی‌اش را بخوبی بسنجید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه یک عمل جراحی تهاجمی را انتخاب نمایید، روش‌های دیگر کاهش وزن را نیز در نظر بگیرید.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب