تبلیغات متنی

خواص جوانه ی گندم

خواص جوانه ی گندم

خواص جوانه ی گندم

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه گفت: جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E ، سلنیوم و منیزیم باعث حذف رادیكال‌های آزاد می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز كمك می‌كند.

 

این متخصص تغذیه به فارس گفت: استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌ اكسیدان‌ در هوش و تقویت قدرت حافظه مؤثر است. وی افزود: موادی نظیر سبزی‌های تازه با خنثی كردن رادیكال‌‌های آزاد حالت ارتجاعی رگ‌‌ها را حفظ كرده و باعث خون‌‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غیرمستقیم از كاهش توانایی فكری جلوگیری می‌‌كنند.

 

این متخصص تغذیه افزود: ماده دیگر سویا و بهتر از آن روغن سویا است كه هم كلسترول بد خون LDL را كاهش می‌دهد و هم از اكسیداسیون كلسترول خوب HDL جلوگیری كرده و در كنار آن رادیكال‌‌های آزاد را خنثی كرده و از تشكیل پلاك‌های عروقی جلوگیری می‌كند. سویا همچنین دارای فیتو استروژن‌هایی است كه در تقویت حافظه مؤثرند. مظهری گفت:

 

در بارداری و شیر دهی ذخایر كولین مادر تخلیه می‌شود و كولین كافی برای رشد مغز در دسترس نیست، از این رو برای حفظ سلامت مادر باید از منابع غذایی حاوی كولین استفاده شود. كولین روی پیام‌های عصبی مؤثر است و سرعت ساخت استیل‌كولین را برای حفظ قدرت حافظه و فعالیت‌های عضلانی افزایش می‌‌دهد. مادران در دوران شیردهی باید 4 واحد (4 لیوان 240 سی‌سی) شیر و علاوه بر این، جگر، تخم‌ مرغ و بادام ‌زمینی نیز مصرف كنند.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب