تبلیغات متنی

جلوگیری از ریزش مو با یک رژیم غذایی جدید و نوین

مجموعه : رژیم و تغذیه
جلوگیری از ریزش مو با یک رژیم غذایی جدید و نوین

جلوگیری از ریزش مو با یک رژیم غذایی جدید و نوین

با رژیمی جدید و سالم دیگر ریزش مو نخواهید داشت .ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.

 

به گزارش آکاپرشین ، سید حسین حسینی رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابوراظهار داشت: کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.

 

حسینی دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو دانست و اظهار داشت: این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ریزش مو در مردان نیز با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد،برخی از دانشمندان معتقدند که مساله ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد که یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می‌شود.

 

این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور توضیح داد: مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به‌منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.

 

حسینی با بیان این‌که دانشمندان اروپایی دریافته‌اند که مصرف پروتئین سویا باعث تحریک شدن فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد، افزود: توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند.

 

وی یادآور شد: عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان ریزش مو می‌شود.

 

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به این‌که سیلیسیوم در لایه خارجی سیب‌زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار یافت می‌شود، افزود: جوانه حبوبات و غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند.

 

حسینی تأکید کرد: همچنین ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر مصرف ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد. وی اظهار داشت: ویتامین E نیز، برای رشد موها ضروری است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود.

 

وی: مصرف مغزها و دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند.

 

حسینی توصیه کرد: درصورتی که ریزش مو مربوط به عملکرد نادرست غده تیروئید باشد، غذاهای غنی از ویتامین A و ید مصرف کنید ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می‌شود.

 

این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور افزود: دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین‌های گروه B است و در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: سایر ویتامین‌های گروه B به ویژه B5 یا اسید پنتوتنیک و B3 یا نیاسین نیز برای رشد مو ضروری هستند.

 

وی با بیان این‌که غذاهای غنی از ویتامین B عبارت‌اند از: لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغزه‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ گفت: دیگر عامل موثر در کاهش ریزش مو، مصرف روی است که این ماده معدنی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه‌ آفتابگردان و بادام وجود دارد.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب