تبلیغات متنی

جنجال های گشت ارشاد نیز به خانه ها می رسد

جنجال های گشت ارشاد نیز به خانه ها می رسد

سعید سهیلی خواستار همكاری وزارت ارشاد برای انتشار خانگی فیلمش شد گویا قرار است جنجال از سینما به شبكه نمایش خانگی منتقل شود. داستان را باید از عرضه فیلم سینمایی «سعادت آباد» در شبكه نمایش خانگی شروع كنیم. چند روزی است كه دی‌وی‌دی این فیلم در شبكه نمایش خانگی عرضه شده، اما پخش این فیلم چندان بی‌سروصدا نبوده است.

 

در حالی كه روی كاور فیلم و ابتدای آن درج شده است كه پخش این فیلم با صلاحدید والدین در جمع خانواده بلامانع است، سكانس پایانی و حساس فیلم حذف شده است. در این سکانس شخصیتی که نقشش را حامد بهداد بازی می‌کند، پس از مهمانی، خانه‌اش را ترک می‌کند و پنهان از همسرش به ملاقات پرستار فرزندشان می‌رود. این در حالی است كه همین سكانس در روزهای اكران «سعات آباد» در سینماهای سراسر كشور به نمایش درآمده است.

 

با این حال همایون اسعدیان تهیه‌كننده فیلم، درباره حذف سكانس پایانی فیلم به یكی از سایت‌ها گفته است: «به ما گفتند اگر سكانس آخر فیلم را حذف نكنید مجوز نمایش ویدیویی نمی‌گیرید و ما هم این سكانس را حذف كردیم.» این اتفاق اما سوال‌هایی را درمورد فیلم‌های دیگری كه در زمان اكران روی پرده با مشكل و حاشیه‌های جدی مواجه بوده‌اند و سازندگان آنها در پی پخش این فیلم‌ها در شبكه نمایش خانگی هستند به وجود می‌آورد. یكی از جنجالی‌ترین این فیلم‌ها، «گشت ارشاد» است. «گشت ارشاد» كه در روزهای اكران نوروزی حاشیه‌های فراوانی را از سرگذرانده، بازهم در معرض خبرهای مختلفی قرار گرفته است.

 

ظاهرا این روزها در برخی پیاده‌روها تهران سی‌دی غیرمجاز «گشت ارشاد» به فروش می‌رسد. سعید سهیلی كارگردان این فیلم در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: «مردم بدانند این سی‌دی‌ها خالی است و برخی مواقع فقط 10دقیقه از فیلم ضبط شده است.» سهیلی در بخش دیگری از حرف‌های خود ابراز امیدواری می‌كند كه با همكاری وزارت ارشاد سی‌دی مجاز «گشت‌ارشاد» هرچه سریع‌تر در شبكه نمایش خانگی عرضه شود.

 

سوالی كه اینجا مطرح می‌شود این است كه وقتی فیلم بی‌حاشیه و پرفروشی همچون «سعادت آباد» در شبكه نمایش خانگی با حذف بخشی از سكانس‌های خود روبه رو می‌شود، چطور می‌توان انتظار داشت «گشت ارشاد» بدون هیچ تغییری در شبكه نمایش خانگی اكران شود؟!

 

با در نظر گرفتن این نكته كه فیلم‌هایی كه روی پرده با حاشیه آنچنانی روبه‌رو نبوده‌اند با جرح و تعدیل در شبكه نمایش خانگی عرضه می‌شوند، در صورت عرضه «گشت ارشاد» در شبكه نمایش خانگی چه میزان از این فیلم دستخوش حذف خواهد شد و چند دقیقه از آن باقی می‌ماند؟! آیا نباید منتظر تكرار حاشیه‌های اكران این فیلم در شبكه نمایش خانگی هم باشیم؟

 

وقتی روی كاور فیلم «سعات آباد» عبارت «پخش با صلاحدید والدین بلامانع است» درج می‌شود، برای گشت ارشاد از چه جمله و هشداری باید استفاده كرد؟ این همه در حالی است كه سعید رجبی فروتن – مدیركل همكاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی – درمورد حذف سكانس‌هایی از «سعادت آباد» از «اقتضائات متفاوت رسانه‌های ویدئویی با اكران عمومی» حرف زده بود. اگر چنین اقتضائاتی درمورد «گشت ارشاد» اعمال شود، آیا سازندگان آن حاضر به اصلاح فیلم خواهند شد یا همچون روزهای اكران، كارگردان فیلم دست به قلم شده و از آتش زدن نسخه‌های فیلمش دم خواهد زد؟! روزهای آینده روزهای پرسروصدایی برای شبكه نمایش خانگی خواهد بود!

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب