تبلیغات متنی

زنی که احساسی ترین نویسنده جهان شد +عکس

زنی که احساسی ترین نویسنده جهان شد +عکس

زنی که احساسی ترین نویسنده جهان شد +عکس

این خانم که به عنوان احساسی ترین نویسنده انتخاب شد دانیل استیل است،او متولد 14 آگوست 1947 است. نویسنده ای احساساتی که وقتی می‌خواهد درباره یکی از کتاب هایش حرف بزند، بدش نمی‌آید در قبال دیالوگ های عاشقانه چند قطره اشک هم بریزد. او مکس و مارتا را بر اساس نیاز زندگی بچه ها نوشت.

 

نیازهایی مثل ورود یک بچه تازه به زندگی، مدرسه جدید، والدین جدید و هر چیزی که می‌تواند زندگی یک کودک را تحت الشعاع قرار دهد. از آنجا که نویسنده مورد نظر، به مسائلی از این دست بها می‌دهد، پس از مکس و مارتا، فردی را می‌نویسد. کتاب های فردی، موقعیت محور هستند و برگرفته از موقعیت های واقعی زندگی بچه ها مثل رفتن نزد دکتر یا نخستین شبی را که بیرون منزل تا پاسی از شب به خوش گذرانی می‌پردازند. البته وی دو کتاب غیرداستانی هم دارد به نام «بچه دارشدن» و «چراغ های روشن او» که دومی‌ درباره زندگی و مرگ پسرش نیکولاس تریناست. این کتاب مدت ها در صدر فروش کتاب های غیرداستانی قرارداشت.

 

شاید کمتر نویسنده ای را چون او بتوان یافت که آثارش اینگونه با اقبال عمومی‌ کارگردانان تلویزیونی مواجه شده باشد. از 21 رمان او تا کنون برای ساخت سریال های تلویزیونی آمریکا استفاده شده است. همچنین اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که وی توانست در سال 2002 نشان ارزشمند و ملی ادبیات فرانسه- شوالیه- را از آن خود کند. وی که در سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کند، چند ماه از سال را در فرانسه می‌گذراند و بسیار هم محبوب است. ضمنا یک گالری هم در سان‌فرانسیسکو دارد که آثار هنرمندان جویای نام را در آن به نمایش می‌گذارد.

 

اما یک رکورد منحصر به فرد دیگر‌؛ وی تنها نویسنده زن آمریکایی است که تا کنون بیش از 550 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان، فروش رفته است. اگر آمار کشور هایی چون ایران -که قانون کپی رایت را به رسمیت نمی‌شناسد- را هم در نظر بگیریم شاید این رقم از آنچه هست، کهکشانی تر شود. اصولا نوشتن رمان های او، وقت زیادی را نمی‌گیرد. خودش در این باره می‌گوید: « وقتی شروع می‌کنم به نوشتن که هم سوژه کاملا در ذهنم رشد کرده باشد و هم واژه ها را در اختیار گرفته باشم.

 

برای همین، نوشتن هر رمان دو تا سه ماه طول می‌کشد.» بی سبب نیست که او تاكنون بیش از یکصد رمان نوشته و اگر همین طور پیش رود نویسنده 65 ساله ما اگر سن اش به 80 سالگی برسد، بعید نیست رکورد 300 رمان را از خود بر جای بگذارد. نکته جالب دیگر زندگی دانیل استیل، علاقه اش به مسافرت است. تا جایی که تقریبا نامش حداقل یکباردر فهرست مسافران تمام هتل های درجه یک آمریکا ثبت شده است. او که تاکنون 5 مرتبه ازدواج کرده، در حال حاضر به تنهایی گذران‌ زندگی می‌کند. کلود اریک لازارد، دنی زولگدر، ویلیام تاث، جان ترینا و تام پرکینز، همسران این خانم نویسنده بوده اند.

 

در 1946 ، المپیک تایپیست ها برگزار شد. در آن سال یک نفر توانست 20 ساعت متمادی را به تایپ کردن بی وقفه بپردازد. درباره استیل می‌گویند، اگر این المپیک امروز هم برگزار می‌شد، از آنجا که او بسیار پر کار است، می‌توانست نشان طلای این المپیک را به خود اختصاص دهد. این شوخی مطبوعات آمریكا با دانیل استیل است.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب