تبلیغات متنی

مقوی ترین و انرژی زا ترین میوه ها کدامند ؟

مقوی ترین و انرژی زا ترین میوه ها کدامند ؟

مقوی ترین و انرژی زا ترین میوه ها کدامند ؟

اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌كنید احتمالا مصرف‌ یك وعده ناهاری سنگین و پرچرب شما را خواب‌آلوده و خسته كرده و یا اینكه با انجام كار زیاد انرژی خود را مصرف كرده‌اید.

 

به گزارش سایت آکاپرشین، با توجه به اینكه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌كنیم معمولا به فكر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای كسب مجدد انرژی هستیم.

 

سایت اینترنتی هلت می‌ آپ در یك مقاله جدید فهرستی از انرژی‌زاترین میوه‌ها را منتشر كرده‌ است كه می‌توانند انرژی و چابكی را به سلول‌های شما بازگردانند. این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:

 

– موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌كنند كه پیش از شروع تمرینات، یك عدد موز بخورید. موز منبع غنی از كربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.

 

– هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌كند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است كه مانند یك آبادی در وسط بیابان، امیدواركننده است.

 

– سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است كه می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد كند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم كه انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌كند.

 

– پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراكی است كه به بهبود فعالیت‌های سالم بدن كمك می‌كند.

 

– انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های B و C، كلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.

 

– آووكادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است كه به عنوان یك تقویت‌كننده انرژی، می‌توان روی آن حساب كرد.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب