تبلیغات متنی

آموزش نصب ویندوز به آسان ترین روش

آموزش نصب ویندوز به آسان ترین روش

آموزش نصب ویندوز به آسان ترین روش

حتما تا به حال درباره نرم افزارهایی که قایلیت گرفتن پشتیبان (بک آپ) از ویندوز رو دارن شنیدین با استفاده از این نرم افزارها میتونین از درایو ویندوز خودتون ( همه نرم افزارها و راه اندازهای سخت افزاری) یه نسخه پشتیبان تهیه کنید و در موقع خراب شدن ویندوز اون رو به طور کامل برگردونید. امکان این کار در ویندوز هم وجود داره و شما میتونید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و با استفاده از این قابلیت ویندوز این کار رو انجام بدید.برای این کار باید در یکی از درایوهاتون( درایوی به غیر از درایو ویندوزتون ) یک فضای خالی برای این کار تدارک ببینید که بسته به حجم ویندوز و نرم افزارها میتونه دو یا سه گیگ و بالا تر باشه درصورت داشتن DVD.RW میتونید از این ابزار استفاده کنید ولی بهتره بدوند که سرعت جایگزینی فایلها از روی هارد دیسک خیلی بالاتره ، هم چنین یک فلاپی سالم و فرمت شده رو هم آماده کنید .

 

خوب آگر آماده اید تا در ادامه مطالب روش را توضیح بدهم .

 

ابتدا به آدرس زیر بروید :

Start===>All Programs===>Accessories===>System Tools===>Backup

 

بعد از اجرای برنامه یه صفحه باز میشه که شما باید در وسط پنجره و بر روی Advanced MODE کلیک کنید. در پنجره جدیدی که براتون باز میشه روی دکمه کنار عبارت Auotomate System Recovery Wizard کلیک کنید.یه پنجره خوش آمد گویی براتون باز میشه که برای ادامه کار باید روی Next کلیک کنید. در صفحه جدید شما باید آدرس درایو مورد نظرتون رو بدید.این مسیر به طور پیش فرض :A هستش.

 

بعد از تعیین مسیر و برای ادامه کار روی Next کلیک کنید. و بعد هم روی Finish کلیک کنید تا عملیات پشتیبان گیری شروع بشود.

 

بسته به حجم ویندوز و برنامه های موجود در اون درایو و صرف زمان خاص خودش عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و با نشون دادن پیغامی از شما خواسته میشه که یک فلاپی سالم و فرمت شده رو درون درایو فلاپی خودتون قرار بدید.بعد از انجام این کار بر روی OK کلیک کنید تا ساخت فلاپی ASR انجام بشه بعد از طی زمانی کوتاه پیغامی ظاهر میشه که شما با کلیک روی OK پایان عملیات رو اعلام میکنید. در این مرحله عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و ابزار لازم جهت بازآوری در زمان لازم فراهم شده.

 

– چگونگی استفاده از نسخه ی پشتیبان گیری که تهیه کرده ا ید:

 

زمانی که حس کردید سرعت ویندوزتون پایین اومده و ویندوزتون مشکلی پیدا کرده یا اینکه بالا نمیاد زمان استفاده از Auotomate System Recovery Wizard هستش. برای اینکار CD Windows رو درون CD-ROM گذاشته و سیستم رو با اون بوت کنید. بعد از دیدن پیغام Press any key to boot from CD یکی از کلید های روی کیبورد رو فشار بدید تا وارد مرحله نصب ویندوز بشید.بعد از اینکه پنجره آبی رنگ نمایان شد و این عبارت رو دیدید دکمه F2 رو فشار بدهید.

 

Press F2 to run Automated System Recovery (ASR

 

بعد از انجام این کار و باز شدن صفحه جدید از شما خواسته میشه که فلاپی رو درون درایو فلاپی قرار بدید و دکمه رو به دلخواه از دکمه های کیبرد فشار بدبد.بعد از انجام این کار پنجره برای شما باز شده و این عبارت رو به شما نشون میده:

 

Preparing For Automated System Recovery Press ESC to cancel

 

که شما برای ادامه کار نباید توجهی به این پیغام بکنید و چند لحظه صبر کنید تا صفحه جدید براتون باز بشه. در این مرحله درایو C شما به طور کامل فرمت میشه و بعد از چک کردن درایو C و کپی فایلهای مورد نیاز بر روی هارد دیسک یک بار Restart شده و برای نصب نسخه پشتیبان آماده میشه.

 

بعد از بالا اومدن سیستم شما وارد مرحله ای میشید که شبیه مرحله نصیب ویندوز هستش همون مرحله ای که در سمت چپ مراحل نصب و زمان مورد نیاز رو اعلام میکنه و در سمت راست توضیحات مایکروسافت به نمایش در میاد. ولی بعد از مدت بسیار کمی این صفحه میره و صفحه اصلی براتون باز میشه که ضمن خوش آمد گویی به ابزار بازآوری ASR از شما میخواد که بر روی Next کلیک کنید.البته اگر هم این کار رو انجام ندید یک تایمر 90 ثانیه ای که اونجا هستش بعد از پایان زمان 90 ثانیه خودش این کا رو انجام میده.

 

بعد به صورت خودکار شروع به جایگزینی نسخه پشتیبان میکنه.ولی اگه شما خودتون روی Next کلیک کردین پنجره ای باز میشه که در اون آدرس نسخه پشتیبان وجود داره که اگه شما بیشتر از یک نسخه پشتیبان اونجا دارین میتونین نسخه مورد نظرتون رو انتخاب کنید.بعد از انتخاب و کلیک روی Next پنجره ای باز میشه که شما با کلیک بر روی Finish اجازه عملیات نهایی و بازگردانی فایلها رو میدین. در این مرحله عملیات جایگزینی شروع میشه که شما باید تا منتظر بموندید که این مرحله به پایان برسه. بعد از انجام عملیات سیستم شما Restart میشه و ویندوز صحیح و سالم شما با نصب تمام نرم افزار ها و سخت افزارهای مورد نظر شما آماده و گوش به فرمان شما میباشد.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب