تبلیغات متنی

مهمترین قطعات سخت افزاری كامپیوتر برای بازی ها

مهمترین قطعات سخت افزاری كامپیوتر برای بازی ها

مهمترین قطعات سخت افزاری كامپیوتر برای بازی ها

وقتی به فكر خرید یك كامپیوتر جدید هستید یا می خواهید كامپیوتر خود را ارتقا دهید انتخاب صحیح قطعات سخت افزار بسته به كاربرد شما بسیار مهم است. بسیاری افراد برای كامپیوتر خود هزینه زیادی می پردازند در حالی كه آن را برای كارهای دفتری ساده و سبك استفاده می كنند و عملاً از قابلیتهای آن استفاده نمی كنند و بعضی افراد كامپیوتری می خرند كه پس از مدت كوتاهی مجبور می شوند قطعات مهم آن را عوض كنند چون جوابگوی نیاز آنها نیست لذا در این مقاله از مقالات آموزشی یادبگیر دات كام شما را با قطعات مهم برای انتخاب كامپیوتری كه جوابگوی بازیهای رایانه ای باشد بیشتر آشنا كنیم. همانطور كه می دانید یك كامپیوتر تركیبی از قطعات مختلف است و هر كدام از آنها در اجرای هر چه بهتر بازی مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسی قطعات مؤثر در اجرای درست یك بازی رایانه ای می پردازیم.

 

پرسسور

پرسسور یا CPU مغز كامپیوتر است و همچنین وظیفه هماهنگی آنچه در سیستم می گذرد را هم بر عهده دارد پرسسورها در سالهای اخیر با ورود CPU های چند هسته ای بسیار پیچیده تر شده است یكی از فاكتورها برای بیان سرعت CPU بیان می شود عددی اس كه با واحد GHZ بیان می شود اما یك CPU دو یا چند هسته ای با GHZ ای برابر با یك CPU معمولی (تك هسته) به مراتب سریعتر است و برای اجرای بازیهای رایانه ای قابلیتهای بیشتری دارد به عنوان مثال بازی sim3 برای اجرا حداقل یك CPU تك هسته 2.6 گیگاهرتزی لازم دارد در حالی كه همین بازی را می توانید به راحتی با یك پرسسور Dual – core 1.8 GHZ اجرا كنید.

 

رم

رم حافظه موقت كامپیوتر شماست و هر اطلاعاتی كه در حال استفاده است رم باید آن را در خود نگه دارد. هر چه كامپیوتر شما رم بیشتری داشته باشد اطلاعات بیشتری در خود می تواند نگه دارد و معطلی و تأخیر كامپیوتر كمتر می شود. و یك بازی كه 2 گیگابایت رم لازم دارد اگر با كامپیوتر كه رم 3 گیگابایتی دارد اجرا شود هم سریعتر و هم نرم تر اجرا می شود. اگر رم زیادی داشته باشید می توانید بیش از یك برنامه را در آن واحد اجرا كنید و گاه می توانید همزمان با اجرای بازی یك نرم افزار mp3 player هم در پشت زمینه بازی استفاده كنید تا هیجان آن را افزایش دهید.

 

كارت گرافیك

این كارت مسئول اجرای عناصر تصویری بازی است. یك كارت گرافیك قوی نه تنها كیفیت تصویری بازی را بالا می برد بلكه به شما فرست می دهد بازی را با تعداد فریم بر ثانیه بیشتر و با تأخیر كمتر اجرا كنید. تعداد نفرات و قهرمانان بازی هم در سرعت بازی شما مؤثر است و زمانیكه این تعداد زیاد می شود اگر كارت گرافیك شما به اندازه كافی قوی نباشد احتمالاً بازی كند یا حتی متوقف می شود.

 

یكی از اساسی ترین عوامل در انتخاب كارت گرافیك حافظه آن است كه هر چه بالاتر باشد مناسب تر است ولی غیر از حافظه مدل كارت گرافیك هم مهم است هر بازی جدیدی كه به بازار می آید دارای ویژگیهای خاص خود است كه ممكن است كارت های گرافیك قدیمی از آنها پشتیبانی نكند.

 

هارد دیسك

هارد دیسك تأثیر زیادی در سرعت اجرای بازی های ندارد اما در تعداد بازیهایی كه می توانید در كامپیوتر خود ذخیره یا نصب كنید تأثیر درد و اگر می خواهید بازیهای مختلف در كامپیوتر خود نصب كنید برای هر كدام از آنها باید فضای كافی داشته باشد امروز بعضی بازی ها به 7 تا 10 گیگ فضای خالی نیاز دارند پس به فضایی بسیار بیش از 10 گیگابایت نیاز دارد تا بتوانید چند بازی را همزمان نصب كنید. دیگر اینكه اگر به جای هارد دیسك از حافظه های SSD  استفاده كنید هنگام بازی در مواقعی خاص كه رم پاسخگو نیست سرعت بازی شما كمتر تحت تاثیر سرعت پایین هارد دیسك ها قرار می گیرد

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب