تبلیغات متنی

ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

آکاپرشین : لکه های قهوه ای عوامل دیگری هستند که باعث می شوند شما از سن واقعی یتان بیشتر به نظر برسید.این لکه های قهوه ای که به لکه های سیاه نیز مشهورند می توانند به پوست شما آسیب برسانند.حتی اگر شما قادر باشید آن لکه های ناخواسته را با آرایش غلیظ بپوشانید باز هم بهتر است که از شراین مشکل  اساسی خلاص شوید.

 

علت های معمول لکه های قهوه ای در صورت

لکه های قهوه ای معمولا در مردم پنجاه ساله و بیشتر ونیز مردمانی که رنگ چهره روشن دارند پدیدار می شوند.این لکه ها که به لکه های پیری نیز مشهورند در شانه ها و دست ها ،قفسه سینه ،گردن،بازوها،صورت ودیگر بخش های پوست که مدام درمعرض اشعه های مضر فرابنفش خورشید قرار دارند ظاهر می شوند.

 

علت اساسی لکه های قهوه ای صورت در معرض مداوم آفتاب قرارگرفتن است که منجر به در هم شکستن کلوژنها و ضعیف تر شدن پوستتان میگردد. همچنین تابش آفتاب می تواند منجر به ظاهر شدن اولیه ی خطوط باریک ،چین وچروک ها ولکه های قهوه ای گردد.

 

اگر برای مدت زمان طولانی پوست شما در معرض تابش آفتاب قرار می گیرد و محافظی در مقابل اشعه های فرابنفش ندارید بسیار مستعد آسیب رساندن به پوستتان هستید.لکه های قهوه ای ممکن است بلا فاصله پس از در معرض افتاب قرار گرفتن ظاهر نشوند اما شما پس از چند سال می توانید نتایج آنها را مشاهده کنید.لکه های قهوه ای هنگامی که وارد سنین 40 سالگیتان میشوید ظاهر میشوند. علت های دیگر لکه های قهوه ای عدم مراقبت  کافی از پوست، ژنتیک، و استرس میباشند.

 

1.عصاره لیمو بکارگیرید

معمول ترین روش درمان برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت استفاده از لیمو می باشد.لیموها دارای خواص سفید کنندگی می باشند که می توانند کنتراست لکه های قهوای پوست را کاهش دهند.اگر چه زمان بر است اما لیمو می تواند لکه های قهوه ای را به کلی از بین ببرد. نکته مهم دیگر درباره بکار گیری عصاره لیمو روی پوست این است که می تواند پوست را شفاف،نرم وزیبا نگه دارد.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

2.آلوئه ورا

آلوئه ورا تنها فقط به خاطر مراقبت مو ومراقبت پوستی مشهور نیست بلکه ثابت شده است که لکه های قهوه ای صورت به ویژه آنان که به واسطه ی در معرض طولانی افتاب قرار گرفتن، ایجاد شده اند را از بین می برد. ژل آلوئه ورا را مستقیما روی لکه های قهوه ای بمالید واجازه دهید حد اقل به مدت نیم ساعت قبل از شست وشو روی آن بماند. شما می توانید این درمان را حد اقل دو نوبت در روز انجام دهید تا نتایج مثبت آن را مشاهده نمایید.اگر نمی توانید ژل یا گیاه تازه آلوئه ورا را تهیه کنید می توانید از عصاره های آن که در بسیاری از مغازه ها موجودند استفاده نمایید .

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

 

3.عنبه هندی

عنبه هندی سالها در بسیاری از محصولات زیبایی از قبیل صابون ها ،محلول های طبی ضد عفونی کننده و شامپوها استفاده شده اند. بسیاری از مردم نه تنها عنبه های هندی را به خاطر خوشمزه گی بلکه به خاطر تغذیه ای که به پوست می دهد استفاده میکنند.عنبه های هندی دارای اسیدهای آلفاهیدروکسیل وآنزیم های خاصی هستند که می توانند به فرایند لایه برداری پوستی کمک کنند. عنبه هندی همچنین می تواند لکه های قهوه ای و دیگر عیوب  پوست را کاهش دهد. جدای از این ها عنبه های هندی می توانند پوستتان را روشن تر وجوان تر سازنند.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

4.آبدوغ

آبدوغ (دوغ پس از گرفتن کره) یک لایه بردار مؤثر پوست می باشد که می تواند عیوب پوستی وهمچنین لکه های قهوه ای را از بین ببرد در حالی که پوست را مرطوب نگه می دارد.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

 

با استفاده از یک گلوله ی پنبه ای، آبدوغ را مستقیما  روی لکه ها بکارببرید. قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشورید اجازه دهید حد اقل به مدت پنج دقیقه روی لکه ها بماند. اگر پوستتان چرب است یا روی آن آکنه وجود دارد به آبدوغتان عصاره لیمو اضافه نمایید.

 

5.عصاره آناناس

شما می توانی عصاره آناناس را از سوپر مارکت ها تهیه نمایید. به هر حال مطمئن شوید که عصاره آناناس را صد درصد خالص و بدون هیچ شکر ا ضافی دریافت می کنید. همچنین به سادگی می توانید آناناس را خریداری وعصاره آن را خارج نمایید.

 

با استفاده از یک اسفنج پنبه ای عصاره آناناس را روی لکه های قهوه ای به کار گیرید. اجازه دهید قبل از اینکه صورتتان را با آب سرد بشویید عصاره روی آن خشک گردد. شیوه دیگر بکار گیری آناناس به این صورت است که آن را به قطعاتی خرد نمایید وبه صورت ماسک روی پوستتان بکار گیرید. قبل از اینکه با آب سرد به شست و شو بپردازید اجازه دهید تا ماسک تا زمان خشک شدن روی پوست باقی بماند.

 

6.ماست با داروهای گیاهی

ماست خواص سفید کننده گی ملایمی دارد که باعث بکار گیری مطمئن وآسان آن می شود. ماست می تواند پوست شما را درخشان نماید درحالی که لکه های قهوه ای را از صورتتان می زداید. شما می توانید قبل از شستشو با آب سرد ماست را مستقیما روی لکه های قهوه ای به کار ببرید واجازه دهید حد اقل به مدت 20 دقیقه روی آن باقی بماند. برای نتایج بیشتر می توانید ماست را در شب روی صورتتان بکار ببرید وصبح هنگام آن را بشویید.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

همچنین می توانید برای نتایج بهتر هنگام زدودن لکه های قهوه ای از پوست ماست را با گیاهان دارویی دیگر مخلوط نمایید.  برای شفاف تر کردن لکه های قهوه ای می توانید داروهای گیاهی غنی از بایوفلاون (ماده شیمیایی بی رنگ ومتبلور)و آنتو اکسیدن ها استفاده نمایید. پودرخردل ،ژل آلوورا و پودر زرد چوبه برای افزایش کارایی ماست بسیار مؤثر می باشند.

 

7.نخود ها

نخود ها همچنین به عنوان یک درمان بسیار عالی تلقی می گردند که در بر طرف کردن همه نوع مشکلات پوستی کمک فراوانی می نمایند.آنها می توانند پوست را روشن تر سازند در حالی که لکه ها را از بین می برند. نیم فنجان ازنخود را درآب جوش بپذید، نخود ها را آنقدر در حال جوش نگه دارید که کاملا نرم گردند.هنگام پخته شدن آب را خارج نمایید ومنتظر بمانید تا به تدریج سرد گردد.

 

8. سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای پوست دارد. سرکه سیب همچنین به عنوان یک درمان برای انواع گوناگون مشکلات پوستی از قبیل لکه های قهوه ای استفاده می شود. سرکه سیب می تواند لکه های قهوه ای را خشک کند و در نتیجه  می تواند کمک نماید تا آنها سریعتر از بین بروند.

 

به سادگی سرکه سیب را در یک فنجان بریزید  سپس همان مقدار آب به آن اضافه نمایید. اکنون آن را روی پوستتان  بکار گیرید و اجازه دهید حداقل پنج دقیقه روی آن بماند.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

9. ترب کوهی

ترب کوهی شیوه ی موثر دیگری برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت می باشد. ترب همچنین می تواند با خواص شفاف کنندگی اش پوستتان را روشن تر سازد. به سادگی خمیری درست کنید وآن را روی لکه های قهوه ای بکار گیرید. قبل از شستن اجازه دهید تا حد اقل 15 دقیقه روی آ ن بماند. شما می توانید این درمان را حداقل سه نوبت در هفته انجام دهید تا زمانی که مشاهده نمایید پوستتان در حال درخشیدن است در حالی که لکه های قهوه ای به تدریج در شرف ناپدید شدن هستند.

 

10. صندل سفید

صندل های سفید دارای  خواص ضد عفونی کننده وضد پیری می باشند که اغلب به عنوان عناصر تشکیل دهنده در بسیاری از محصولات ضد پیری استفاده می شوند. صندل سفید در از بین بردن لکه های قهوه ای بسیا رمؤثر می باشد.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

چنانچه روغن صندل را در اختیار دارید می توانید آن را با روغن بادام و زیتون مخلوط نمایید وهرروزه قبل از خواب آن را روی لکه های قهوه ای پوست ماساژ دهید . شیوه دیگر استفاده از صندل سفید مخلوط کردن آن با عصاره لیمو وپرتقال می باشد. هر دوی آنها سرشار از ویتامین Eمی باشند که می تواند پوست را محکم نگه دارد واز خمیدگی جلو گیری نماید .

 

به سادگی پودر صندل  را با عصاره لیمو وپرتقال مخلوط نمایید وترکیب آماده شده را برای صورتتان استفاده کنید. قبل از شستشو آن را حد اقل به مدت نیم ساعت روی پوستتان باقی بگذارید. شما می توانید این درمان را حد اقل سه نوبت در روز انجام دهید تا زمانی که صورتتان از عیوب ولکه های قهوه ای رها گردد.

 

11. کشمش قرمز

کشمش های قرمز سرشار از انتی اکسیدن ها می باشند  که کمک می نمایند تا پوست به دو شیوه با فرایند پیری و لکه های قهوه ای مبارزه نمایند : اول اینکه آنها می توانند قابلیت های شفا بخش پوست را افزایش دهند و دوم اینکه می توانند محافظی در مقابل اشعه های مضر فرا بنفش خورشید فراهم آورند.

 

کشمش نارس را به خوبی خرد کنید تا بتوانید از آن یک خمیر تهیه نمایید . شما همچنین می توانید به این خمیر مقداری عسل بیفزایید. آن را روی پوستتان به ویژه لکه های قهوه ای بکار گیرید. قبل از شستشو با آب گرم حد اقل نیم ساعت آن را روی پوستتان باقی گذارید.

 

12. روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از خواص ضد التهاب و شفا بخش می باشد که به طور مؤثری لکه های قهوه ای وهمچنین لکه های ناشی ازکهولت سن را از بین می برد. به سادگی گلوله ای پنبه ای را بردارید و مقداری روغن روی آن بریزید سپس این گلوله ی پنبه ای را روی لکه های قهوه ای بکار گیرید وحد اقل به مدت دو ساعت روی آن باقی بگذارید.

 ساده ترین راه های رفع لکه قهوه ای پوست صورت

 

شما همچنین می توانید روغن ویتامین E، روغن بادام،روغن ذرت وروغن نارگیل را به آن اضافه نمایید. برای نتایج بهتر این اقدام را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

 

منبع: wikihow.com

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب