تبلیغات متنی

کرم های ضد آفتاب برای مراقبت از مو هنگام استخر رفتن

کرم های ضد آفتاب برای مراقبت از مو هنگام استخر رفتن

کرم های ضد آفتاب برای مراقبت از مو هنگام استخر رفتن

سلامتی و زیبایی موها به ویژه برای خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع و اقسام مواد شیمیایی از جمله شامپو، ژل و محلول‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند تا موها سلامتی و درخشندگی خود را حفظ کنند. اینگونه مراقبت‌ها باید هنگام تابستان جدی‌تر از هر زمان دیگر دنبال شوند. زیرا مو در تابستان بیشتر از هر فصل دیگری آسیب‌پذیر است.

 

آفتاب شدید تابستانی، کلر موجود در آب استخر و نمک دریا از عوامل اصلی هستند که به مو صدمه می‌زنند. برای افرادی که برای سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت زیادی قائلند و همزمان دوستدار آفتاب و آب‌تنی در دریا و استخر هستند، راه‌حل‌هایی وجود دارد.

 

مراقبت از مو در برابر آفتاب و آب دریا و استخر

“مارکوس هرمان” مدیر بخش آلمانی اتحادیه بین‌المللی آرایش‌گران به نام “اینتر کوافور” Intercoiffure در این باره می‌‌گوید: « برای موها نیز محصولاتی مشابه محصولات پوستی وجود دارد که حاوی ضد آفتاب هستند. این محصولات موها را مرطوب نگه می‌دارند و آن‌ها را در مقابل آب و آفتاب مقاوم‌تر می‌کنند.»

 

کسانی که می‌خواهند موهایشان کاملا از این‌گونه آسیب‌ها در امان بماند، می‌توانند موی خود را با کلاه یا پارچه بپوشانند تا از تابش مستقیم آفتاب به سر خود جلوگیری کنند. “فرانتس یوزف کوولر” Franz-Josef Küveler مدیر اتحادیه صنفی آرایشگران در آلمان پوشاندن موها را راه‌حل مطمئنی برای جلوگیری از آسیب موها در برابر آفتاب می‌داند.

 

در عین حال، کسانی که علاقه به استفاده از پوشش سر ندارند، باید حتما از راه‌های دیگر برای مراقبت از موهای خود در برابر آفتاب و آب استخر و دریا اقدام کنند. “کوولر” در این باره می‌گوید: «اول از هر چیز باید قبل از سفر به مناطق ساحلی قسمت انتهایی موها را با قیچی مناسب کوتاه کرد، چون شکنندگی و چند شاخه شدن مو همیشه از نوک موها شروع می‌شود. کوتاه کردن باعث مقام‌تر شدن مو می‌شود.»

 

برای کسانی که در روز مدتی طولانی در دریا شنا می‌کنند، نمک آب دریا پس از خشک شدن موها تبدیل به کریستال‌های ریزی می‌شود که به مو آسیب زیادی وارد می‌کند. از این رو، همیشه پس از شنا در آب، موها را باید با دقت شست و سپس از ژل و مواد ترمیم‌کننده مو استفاده کرد. “مارکوس هرمان” می‌گوید: «محلول‌های شیمیایی وجود دارند که حاوی پروتئین‌های لازم برای ترمیم موها هستند. حتی محصولاتی نیز پیدا می‌شوند که ویژه موهای آسیب‌دیده در اثر آفتاب هستند.»

 

موی رنگ‌شده آسیب‌پذیرتر است

در این میان به ویژه موهای رنگ‌شده نیاز مبرمی به مراقبت در برابر آب و آفتاب دارند. موهای تیره در آفتاب کم‌رنگ‌تر می‌شوند و موهای بلوند شده به ویژه در اثر تماس با آب کلردار استخر، به سبزی می‌گرایند. شامپوهای ویژه موهای رنگ کرده می‌توانند به طور موقت تا حدودی مؤثر باشند، اما در نهایت موها را باید مجددا رنگ کرد. “کوولر” راه دیگری را هم برای برگرداندن درخشش دوباره موها پیشنهاد می‌دهد: «تنها لازم است یک قرص آسپیرین را در آب حل کرد و با این محلول مو را شست.»

 

علاوه بر این، او برای ترمیم موهای آسیب‌دیده، شستن مو را با محلول آب و مواد ترشی مانند آبلیمو و سرکه توصیه می‌کند تا موها دوباره برق بزنند و راحت‌تر شانه شوند.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب