تبلیغات متنی

اولین خلبان زن عربستان سعودی

اولین خلبان زن عربستان سعودی

اولین خلبان زن عربستان سعودی

 

این زن ۳۵ ساله که تا پیش از این با مشکل کلیوی مبارزه کرده، توانست از سازمان هواپیمایی کشوری عربستان مجوز خلبانی دریافت کند. «هنادی الهندی» با حجاب کامل اسلامی، پرواز خود را با هواپیماهای بزرگ و کوچک اختصاصی متعلق به کمپانی هلدینگ سعودی آغاز کرده است.

 

«خالدالخیبری»، سخنگوی سازمان هواپیمایی عربستان سعودی اعطای گواهینامه خلبانی به «الهندی» را نه تایید می‌کند و نه تکذیب اما می‌گوید اطلاعات دقیق را به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

 

در همین حال «خالدالخیبری»، سخنگوی سازمان هواپیمایی عربستان سعودی اعطای گواهینامه خلبانی به «الهندی» را نه تایید می‌کند و نه تکذیب اما می‌گوید اطلاعات دقیق را به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. با این حال «الهندی» با تائید دریافت این گواهینامه می‌گوید: زنان سعودی توانایی به عهده گرفتن هر شغلی را که تا پیش از این تنها مردان در این کشور انجام می‌دادند، دارند.

 

«الهندی» به دلیل تعهدات قراردادی و حساسیت‌های موجود در این کشور از ارائه هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد. بدین ترتیب «الهندی» نام خود را به عنوان نخستین خلبان زن سعودی مطرح می‌کند. وی که متولد شهر مکه است وقتی اعلام کرد قصد دارد خلبان شود با مخالفت اطرافیان و خویشاوندان خود مواجه شد.

 

وی در پایان گفت:‌ به خود و خانواده‌اش افتخار می‌کند و از آنها برای حمایت‌هایشان در انتخاب این حرفه تشکر می‌کند.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب