تبلیغات متنی

تاثیرات موسیقی هنگام مطالعه بر یادگیری درس

مجموعه : اخبار علمی
تاثیرات موسیقی هنگام مطالعه بر یادگیری درس

تاثیرات موسیقی هنگام مطالعه بر یادگیری درس

محققان دانشگاه والز با بررسی این موضوع که موسیقی بر یادگیری درس اثر دارد یا نه قابلیت به یاد آوردن موارد مختلف را در حضور صداهای گوناگون بررسی کردند. آن‌ها از 25 نفر از داوطلبان که بین 18 تا 30 سال سن داشتند خواستند تا لیستی از حروف را به ترتیب به خاطر بسپارند و سپس آن را به یاد بیاورند.

 

این آزمایش در شرایط مختلف صدایی مانند محیط ساکت، محیطی که موسیقی‌های مورد علاقه فرد پخش می‌شد، موسیقی‌هایی که فرد به آن‌ها علاقه نداشت، صدایی که عدد 3 را مرتب تکرار می‌کرد و صدایی که به طور رندوم اعداد مختلف را بازگو می‌کرد انجام شد.

 

این تحقیقات نشان می‌دهد شرکت کننده‌ها زمانی که به موسیقی گوش می‌دهند ، چه به آن علاقه داشته باشند یا نداشته باشند و یا هنگامی که به صدایی که اعداد را به صورت تصادفی تکرار می‌کرد گوش می‌کنند بدترین عملکرد را دارند. اما در عین حال افرادی که این کار را در محیط ساکت انجام می‌دادند بهترین نتیجه را گرفتند.

 

محققان معتقدند قابلیت به خاطر سپاری در هنگام گوش دادن به موسیقی ضعیف‌تر می‌شود. چرا که در این هنگام تغییر مداوم صدا و کلمات باعث بدتر شدن عملکرد این قابلیت می‌شود.

 

در دهه 1990 ادعا شده بود گوش دادن به موسیقی موتزارت باعث افزایش قابلیت‌های سه بعدی و فضایی می‌شود، اما چند تحقیق دیگر که بعدها انجام شد این نتایج را به همراه نداشت. اما به هر حال محققان معتقدند زمانی که شما به آهنگی که دوست دارید گوش می‌دهید حال شما بهتر شده و تهییج می‌شوید که باعث بهبود کارایی شما می‌شود.

 

به همین دلیل دانشمندان معتقدند بهترین حالت برای گوش دادن به موسیقی قبل از شروع به مطالعه است و در هنگام درس خواندن بهتر است محیط کاملا ساکت باشد.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب