تبلیغات متنی

قاشق جالبی که غذا را خوشمزه تر می کند + عکس

قاشق جالبی که غذا را خوشمزه تر می کند + عکس

قاشق جالبی که غذا را خوشمزه تر می کند + عکس

قاشقی که طعم غذا را بهتر میکند. به گزارش سایت آکاپرشین همیشه خوشمزگی غذا را به چاشنی های آن و مهارت آشپز نسبت میدهند اما این بار قاشقی ساخته شده است که طعم غذا با آن خوشمزه تر میشود و غذا خوردن با این قاشق احساس لذت بیشتری به فرد میدهد . این قاشق ها در مدلهای مختلف در بریتانیا ساخته شده است.

 

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می کند + عکس

 

بدون در نظر گرفتن اینکه چه روشی مناسب تر است؛ اما خوردن غذاهای کرمی و خامه‎ای مثل کره بادام زمینی یا نوتلا با انگشت دست خوشمزه تر است. به نظر می رسد این کار، صمیمیت را به غذا اضافه می‎کند و مزه‎اش را هم بهتر.

 

لذت بخش تر کردن غذا با یک قاشق

طراحی با نام Andreas Fabian و سرآشپز Charles Michel، اولین ظروفی را ساخته‎اند که از همین روش خوشمزه تر کردن غذا با انگشتان دست استفاده می‎کند و همان و طعم را به غذا می‎دهد. قاشقی که این کار را می‎کند، Goûte نام دارد. این قاشق جالب به شکل اشک است و از شیشه و چوب ساخته شده است. پژوهش‎های اولیه نشان می‎دهد خوردن غذا با آن برای مردم واقعا خوشمزگی غذا را افزایش می‎دهد. در ادامه این مطلب جالب و خواندنی عکس های این قاشق را مشاهده می کنید.

 

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می کند + عکس

 

تئوری پشت قاشق Goûte بر اساس مطالعه‎ای از Charles Spence و Vanessa Harrar است که در سال 2023 مطرح شد. چیزی که آن‎ها فهمیدند این بود که ظروف مورد استفاده افراد در طعم غذا تاثیر دارد. وزن، رنگ، اندازه و شکل ظرف، همگی بر روی طعم غذا تاثیر دارند و حتی می‎توانند ارزش غذاها را از نگاه افراد تغییر دهند. طبق این پژوهش، زمانی که ماست با یک قاشق پلاستیکی سبک‎تر از خود خورده می‎شود، سنگین‎تر و گران‎تر از زمانی که با یک قاشق سنگین‎تر از خود خورده می‎شود، احساس می‎شود.

 

طراحی Goûte با اضافه کردن یک دسته به انگشتان دست با یک پرینتر سه بعدی صورت گرفت. از آنجا بود که Fabian تصمیم گرفت آن ‎را انتزاعی‎تر کند و شیشه به عنوان ماده سازنده آن انتخاب شد، او می گوید، شیشه هنگام خوردن زیبا به نظر می‎رسند. Goûte در سه نوع چوبی و از چوب گلابی، چوب افرا و چوب زیتون ساخته شده است. نوع چوبی بیشتر برای عسل مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

برای امتحان، Fabian و Michel به آزمایشگاه تحقیقاتی Crossmodal در آکسفورد رفتند. این آزمایشگاه بر روی ادراک مولتی-سنسوری تمرکز دارد. آزمایش ها نشان داد که طعم ماست هنگام استفاده از قاشق پلاستیکی متفاوت بود. در واقع با قاشق Goûte، خوشمزه‎تر و خامه‎ای تر به نظر می رسید.

 

قاشقی که غذا را خوشمزه تر میکند

طبق گفته مجله Fast Company، او خواست تا آزمایش را در آشپزخانه انجام دهد. Fabian و Michel امیدوار بودند تحقیقشان را در مجله اکادمیک Frontiers منتشر کنند. کار آن‎ها بخشی از یک سوال بزرگ‎تر بود که Fabian منتظر جوابش است؛ آیا تغییر روند غذا خوردن باعث سالم غذا خوردن افراد می‎شود؟ آزمایش بعدی او با یک قاشق کروی بود. ایده این است که وقتی افراد وزن چیزی که می‎خورند را حس کنند، حس بهتری خواهند داشت.

 

تمام قاشق های Goûte دست ساز بریتانیا هستند و از وبسایت آن هم قابل خریداند. قیمت قاشق شیشه ای 30 دلار و قیمت انواع چوبی آن نیز در همین رنج قیمتی است.

پربازدید هفته
پربازدید ماه

عکس های خنده دار

عکسهای دیدنی و جالب